По речима Миодрага Милошевића, менаџера Асоцијације за развој општине Бор, "Хомоље је нешто што није до сада на ваљан начин валоризовано - није експлоатисано у мери у којој заслужује. Зато смо пре свега "ухватили" то подручје, које је далеко мање од подручја у које спада Бор, Жагубица и Бољевац. Али баш зато што је мање, биће једноставније да се експлоатише, што подразумева брендирање подручја, подизање додатне вредности, како саме земље тако и свих производа који се ту налазе. Причамо о пољопривредним производима, о рукотворинама, о било каквој производњи која се дешава на овим просторима а која до сада није имала тај квалитет, као што је бренд марка. Ради се о томе, да на овај начин, по методалогији ЕУ, која је тамо већ десет- петнаест година присутна, сами мештани на тренутном подручју добијају могућност да управљају процесима развоја у свом подручју, доносе одлуке, они планирају и то што они сматрају да је битно за њихово подручје то ће се и радити. Дакле, ради се о партнерском односу цивилног друштва и власти, бизнис сектора и сви ти сектори су на неки начин сведени да једни са другима комуницирају и да развијају програме који су на свачије задовољство."
Локална акциона група - ЛАГ представља форму успостављања јавног и приватног партнерства ради планирања и подршке имплементацији пројеката у руралним областима који доприносе социјално-економском одрживом локалном развоју.
Сврха оснивања локалних акционих група су:
*планирање онога што је потребно урадити;
*предузимање активности;
*утврђивање да ли су те активности биле успешне и
*надоградња успешних активности и њихово интегрисање у локалне приватне, јавне и невладине организације како би тако обновљење квалитетније решавале стварне потребе локалног становништва.
Данас у земљама Европске уније Локалне акционе групе - ЛАГ су препознате као веома важна карика у домену руралног развоја и сеоских насељених места.
{videobox}http://www.youtube.com/watch?v=cmApIY6piXM{/videobox}